torsdag 21 oktober 2010

Emotionell förmiddag

Så var första besöket till familjeplaneringen avklarat! Skönt att ha det undan, även om vi nu inte blev så mycket klokare idag. Inom den närmaste månaden skall jag lämna 2 skilda blodprov och ett urinprov. Sambon skall lämna spermaprov och först efter det skall vi boka tid till läkare som går igenom våra provresultat samt dagens vår allmänhälsa som vi ju gick igenom idag. Hon ställde grundläggande hälsofrågor och kollade så att vi visste hur man gör en bebis, hehehe. Och, ja, precis som jag befarat grät jag en skvätt då hon började ställa frågor angående hur länge vi hade försökt. Men sen lugnade jag mig och resten av besöket gick bra.

Hon var riktigt trevlig den hälsovårdare vi var till vilket gjorde papaprovet lite lättare att uthärda. Antar att jag borde vänja mig med att ha främlingar som tittar upp i det allra heligaste.

När vi kom hem grät jag en skvätt till då jag läste igenom broschyren som vi fick. Hoppas verkligen att vi får höra till de 90 % som blir hjälpta av fertilitetsbehandlingar. Plötsligt lät 10 % som ett väldigt högt tal. Nu skall jag jobba några timmar och därefter lägga mig på soffan och samla krafter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar